måndag 30 juni 2008

Underbara Rea! En reajunkies bekännelser och bestämda uppfattning.

Jag har tidigare skrivit om mina tankar om svenska mäns stilmissar. När det gäller att handla på rea faller en stor del av sveriges män in i kategorin som tycker: "-Kläder ska köpas dyrt, när man behöver dem. Det är bara kärringar som springer på reor etc. etc. ".

Jag skrattar rått.

1. Man tjänar naturligtvis på att köpa kläder löpande, istället för att göra punktinköp några få gånger när man måste. Dessutom, är det någon gång man absolut inte hittar det man behöver är det när man Måste ha det.
2. Varför betala mer än man behöver?
3. Det är roligt att reafynda, och nej, det ser inte bättre ut för att du betalt mycket pengar för kläderna. Jag skulle snarare säga att det är en långt större bedrift att klä sig snyggt utan att betala en förmögenhet för det.

350:- istället för 2500:-


Ytterligare en vanlig uppfattning bland svenska män är att plaggen som finns kvar på rean finns där för att ingen annan vill ha dem. Till viss del är det sant. Få vill ha dem, för att svenske mannen skall vanligtvis gå klädd i beiga dockers eller trista blåjeans och en skjorta. Den sistnämnda gärna i för stor storlek då en man "inte har small eller medium", hur den sitter är av sekundär betydelse.


Således finns det ofta många roliga, snygga plagg kvar på rean. Jag resonerar precis som Sebastian Dollinger i Kings fredagspanel och säger till sveriges män: Fortsätt med er attityd, så blir det så mycket mer kvar till mig.

Inga kommentarer: