måndag 26 maj 2008

Dagens Dandy 26/5









6 kommentarer:

Archie sa...

Vilket märke kommer dina fantastiskt fina strumpor ifrån?

/Philip Archer

Dandy sa...

Hej

Tack. De kommer från en butik som heter New Yorker.

Archie sa...

Vart ligger denna butik någonstans då? Webshop? Känner nämligen starkt för att inhandla ett par sådana!

London är ju för övrigt paradiset om man är ute efter lite billigare kläder. ZARA, H&M, GAP osv är helt fantastiska här nere och jag erkänner gladeligen att mina senaste inköp har varit på dessa ställen, speciellt nu när pengakistan börjar sina!

Dandy sa...

Trevligt :) Jag köpte mina i Norrköping, de har dock inte hittat till England ännu: http://www.newyorker.de/pages/de/fashion.html

Är för övrigt stamkund på de ställen du räknat upp när vi är i London, och så Next, Burton och Topman förstås. Framförallt skjortor skall handlas i London.

Vill man svälja stoltheten ytterligare, och dyka ännu djupare i budgetträsket skall man ta sig till Marble Arch och Primark. Där går det att hitta roliga saker, snudd på gratis. Slit och släng, men tro det eller ej, det går att fynda om man kommer vid rätt tillfälle.

Archie sa...

Haha, inte långt från Primark finns en kedja som heter Uniqlo..även där kan man hitta en del fynd! Men inte många som tar Primarks priser på jeans, £3 senast jag var där! :)

Annars är H&M något dyrare linje COS riktigt bra här nere. Hoppas verkligen den kommer till Sverige lagom till att jag flyttar hem igen!

Dandy sa...

Japp, dem måste jag besöka nästa gång. Var i stan i februari men hade tyvärr inte fått upp ögonen för kedjan ännu vid det tillfället.

Ligger väl en butik strax bortanför Oxford Cicus åt Tottenham Court Road hållet?

Kikade lite i COS-butiken på Regent Street senate besöket. Roligt sortiment :)